1. Kontaktoplysninger
ISABELLAFONDEN
Isabellahøj 3
DK-7100 Vejle
CVR. 25 38 93 60
Telefon: +45 75 82 07 55
Email: isabellafonden@isabella.net
2. Formål
2.1. Formålet med behandling af personoplysninger er fondsadministration, herunder håndtering af fondsansøgninger.
2.2. Derudover behandler vi personoplysninger til administrative formål, herunder dokumentation over for myndigheder, bogføring, oversigter over uddelinger m.v.
3. Generelt om behandling af personoplysninger
3.1. Til opfyldelse af formålet behandler vi følgende kategorier af oplysninger, som fondsansøgerne eller andre registrerede selv oplyser:
- Navn, fødselsdato, emailadresse og telefonnummer
- Kontonummer
- Billeder
- Økonomiske oplysninger
- Følsomme personoplysninger, særlig behandling af helbredsoplysninger eller andre følsomme oplysninger, som ansøgerne selv uopfordret giver os til brug for vurdering af ansøgningen.
3.2. Vi behandler CPR-nummer og lignende identitetsoplysninger, hvor det følger af lov, eller hvor behandling er nødvendig for at varetage dine interesser som fondsansøger, herunder at foretage udbetaling af fondsstøtte.
3.3. Vi er underlagt oplysningspligt efter databeskyttelsesreglerne. Til opfyldelse heraf giver vi denne orientering.
4. Retsgrundlaget for vores behandling
4.1. For fondsansøgere og andre registrerede sker behandling af personoplysninger på grundlag af interesseafvejningsreglen i persondataforordningens artikel 6.1.f. Den legitime interesse, der forfølges, er for at kunne kommunikere med ansøgere og andre registrerede, til det i pkt. 2 nævnte formål og til vurdering af de indkomne ansøgninger i forhold til Isabellafondens vedtægtsbestemmelser samt administrationen af udbetalinger fra Isabellafonden.
4.2. Det retlige grundlag for behandling af CPR-nummer er databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1 (i medfør af lov), da Isabellafonden skal indberette udbetalingerne til SKAT. Også Isabellafondens bank kan være berettiget til at modtage personoplysningerne.
4.3. Hvis vores behandling udelukkende finder sted på grundlag af dit samtykke, vil du kunne trække samtykket tilbage med virkning for fremtiden. Det gælder særligt i relation til de personoplysninger, du giver Isabellafonden eller i tilknytning til en ansøgning om støtte. Samtykke i øvrigt kan på samme måde tilbagekaldes. I nogle tilfælde kan der være hjemmel til, at Isabellafonden kan forsætte behandlingen på andet retligt grundlag.
5. Indsamling af personoplysninger
5.1. Hovedparten af personoplysningerne modtager Isabellafonden som altovervejende hovedregel uopfordret fra de registrerede, herunder ansøgerne selv. Vi kan i særlige tilfælde indhente referencer, dokumentation m.v. hos tredjemand. I så fald giver vi besked herom.
6. Videregivelse til andre dataansvarlige
6.1. Isabellafonden videregiver ikke personoplysninger til tredjemand udover i fornødent omfang til Isabellafondens bank, til SKAT og eventuelle andre berettigede myndigheder. Det retlige grundlag kan tillige være persondataforordningens artikel 6.1.c (retlig forpligtelse). Internt har Isabellafondens bestyrelsesmedlemmer, revisorer og øvrigt personale adgang til oplysninger i relevant omfang.
7. Overførsel til databehandlere
7.1. Dine personoplysninger overlades til Isabellafondens samarbejdspartnere, som leverer ydelser på Isabellafondens vegne, f.eks. i forbindelse med hosting af web. Disse samarbejdspartnere behandler alene personoplysningerne på Isabellafondens vegne og i overensstemmelse med Isabellafondens instruks.
8. Overførsel til tredjelande
8.1. Dine personoplysninger overføres ikke til tredjelande.
9. Sletning af personoplysninger
9.1. Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for dem til opfyldelsen af et eller flere af de formål, som fremgår af pkt. 3.
9.2. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.
10. Cookies
10.1. Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik, som du kan finde her: https://www.isabellafonden.dk/kontakt/cookiepolitik
11. Behandlingssikkerhed og kommunikation via e-mail
11.1. Vi har implementeret sikkerhedsforanstaltninger til sikring af, at vores interne procedurer lever op til vores høje sikkerhedspolitiske standarder. Vi bestræber os således på at beskytte kvaliteten og integriteten af dine personlige oplysninger.
11.2. Fondens ansøgninger behandles som altafgørende hovedregel i lukket portal, hvor brugerne kun har adgang i nødvendigt omfang.
11.3. Vi kommunikerer primært via almindelig (ukrypteret) e-mail, når vi sender og modtager e-mails, dokumenter og andet materiale som led i sags- og anden behandling jf. pkt. 2.2.
11.4. Isabellafonden kan ikke garantere sikkerheden af de personoplysninger, som måtte sendes til Isabellafonden via almindelig e-mail, før de pågældende oplysninger er modtaget af os. Enhver fremsendelse af personoplysninger til Isabellafonden via almindelig e-mail sker derfor på eget ansvar.
12. Dine rettigheder
12.1. Du er til enhver tid berettiget til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser.
12.2. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af dine personlige oplysninger, herunder mod profilering/automatiske afgørelser.
12.3. Du har herudover også ret til at få berigtiget, slettet eller blokeret dine personlige oplysninger efter reglerne herom.
12.4. Du har desuden ret til at få udleveret oplysninger om dig selv, som du har givet til os, og til at få transmitteret disse oplysninger til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
13. Tilbagekaldelse af samtykke
13.1. Du kan til enhver tid tilbagekalde eventuelle samtykker, som du måtte have afgivet. Vi vil herefter slette dine oplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på andet grundlag. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, kan du kontakte os på isabellafonden@isabella.net.
14. Ændringer af oplysninger m.v.
14.1. Hvis du ønsker, at vi opdaterer, ændrer eller sletter personlige oplysninger, som vi har registreret om dig, ønsker at få adgang til de personoplysninger, der behandles om dig, eller hvis du har spørgsmål til ovenstående retningslinjer, kan du rette henvendelse til os på isabellafonden@isabella.net eller 75 82 07 55.
14.2. Du kan også skrive til os på følgende adresse:
ISABELLAFONDEN
Isabellahøj 3
DK-7100 Vejle
15. Klageadgang
15.1. Hvis du ønsker at klage over behandlingen af dine personlige oplysninger, kan du kontakte os via e-mail, telefon eller brev som angivet i pkt. 14 ovenfor. Du kan også kontakte Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.
Sidst opdateret: 05.05.2019